43 results found
-
Förmånsrutor i lön efter skatt
Hej, I beräkningen "lön efter skatt", lägg gäran till en cell för förmåner samt en för övriga löneavdrag så kan man lättare se vad en löneförändring ger för utslag i lönekuvertet.
Exempel. Jag har en tjänstebil och rikskuponger som förmån. När jag räknar ut vad min nya lön ska ge så får jag en summa där jag måste uppskatta vad bilen är värd. Det går ju i och för sig ganska bra, men bilen gör att jag hamnar över en brytpunkt så delar av bilen ska beskattas med 32% och andra delar med 50%. Sedan får jag 500kr av rikskupongerna…
20 votesDet låter som en bra idé, tack för tipset!
-
Avbetalning av lån
Vore grymt att kunna se hur mycket man har kvar av lånet efter en viss tid, ett mellansteg mellan nu och när det är helt återbetalt. Ex:
Lån: 2.000.000
Ränta: 2 %
Avbetalning: 2.000 kr
Tid: 3 år
"Lånet är X kr efter tre år"Ännu bättre vore det att kunna justera avbetalningen liknande:
Lån: 2.000.000 kr
Ränta: 2 %
Avbetalning: 2.000 kr/mån i 2 år
Avbetalning: 3.000 kr/mån i 3 år
...
"Lånet är avbetalt efter X år."11 votesTack för tipset! Jag gillar idén, och ska försöka komma på ett enkelt sätt att implementera den. Andra exempel är att välja mellan trappstegsamortering, rak amortering och annuitetslån, att ha några år amorteringsfritt osv.
-
Räkna rätt!?
Jag har 100kr och får 1% och sparar i hundra år.
Borde bli:
270
Blir:
2019 votes -
arbetsgivaravgift
Skulle kunna även inkludera försäkringar m.m på 5,06% samt
Semesterersättning på ca 13% vilket också kan räknas som en kostnad.
Det som är gjort är bra i sig men önskemål om tilläggen ovan gör att det blir lättare att räkna och se vika extra kostnader företaget får.7 votesTack för tipset! Det får nog bli en separat räknare för total lönekostnad med tjänstepension, semesterersättning och liknande. Bra idé! :-)
-
7 votes
-
Tjänstebil
Hej! Ni har en bra sida men en sak jag saknar är räknare för vad en tjänstebil kostar per månad, och då inte bara i förmånsvärde utan totalt
6 votes -
Tag med pensionsberäkning
Det skulle vara bra om man kan beräkna hur mycket man ska betala i skatt efter det att man gått i pension.
6 votes -
Milersättning för pendlare
Det vore kanon om man smidigt kunde räkna ut exakt hur mycket man får tillbaka på skatten när man pendlar varje dag.
4 votes -
Gör en version för 65+
Många gör som jag o jobbar längre.
Påpekande; pensionärsålder innebär dubbelt jobbskatteavdrag. Er text är felaktig när ni säger att jobbskatteavdrag endast gäller under 65 år. I alla fall enligt skatteverket.4 votes -
Bra ide, men fungerar inte så bra
Hej. Idéen är bra men fungerar inte. Jag har testat att räkna ut min lön sedan 2016, men uträkningen är alltid 1-2 tusen kronor fel. Dvs uträkningen visar att jag tex får ut 29000 efter skatt när jag i verkligen får ut 27000 efter skatt. Jag hör till Österåker-Ryds församling.
4 votes -
Graf
Det vore kul om man kunde se utvecklingen på sitt sparande i en graf.
Då är det mycket lättare att se (och förstå) effekten av ränta på ränta4 votesAbsolut, det har du helt rätt i!
-
Det står inget om hur beräkningen tar hänsyn till semesterersättning (0.8%) eller semesterrätten (25/30/?? dagar)
Jag föreslår att beräkningen tar hänsyn till semesterrätt dvs hur många semesterdagar man har rätt till (25 eller 30 dagar vanligtvis). Samt lägga till möjlighet att fylla i semesterersättning 0.8% så att beräkningen tar hänsyn till detta.
3 votes -
Möjlighet att mata in årslön istället för månadslön
Det hade underlättat att slippa räkna ut genomsnitt av ojämnt fördelade inkomster - t.ex. bonusar, byte av jobb, tillfälliga åtaganden, inkomster från enskild firma, etc. och istället kunna knappa in årslönen rakt av.
3 votes -
Räkna på Privatleasing -> Billån
Tror många med mig brottas med faktiska kostnaden av bilköp, både via privatleasing med restvärde (som sedan belånas) och billån direkt.
Nu använder jag Avbetalning av lån och slår in med två olika siffror och räntor för att få fram slutresultatet.
3 votes -
Bilförmån i löneberäkning
Det skulle vara bra om det gick att komplettera med olika förmånsbeskattningar så som bilförmån.
3 votes -
Se formel för uträkningar
Det vore trevligt att se formeln som du använt vid olika uträkningar. T.ex Återbetalning lån
3 votes -
Skulle gärna se en uppgradering som även täckte pensioner.
Dvs motsvarande Lön-Efter-Skatt men där förutsättningar för pensionär adderas. T.ex. tar bort jobbskatteavdrag... adderar andra förutsättningar som kan ha beslutats politiskt och hur skatteverket hanterar pensioner.
/Per3 votes -
APP
Skapa en app för IOS och android.
2 votes -
Räkna ut semesterersättning
Jag skulle vilja räkna ut hur mycket man får i semesterersättning. Jag får alltid en summa i Juni men skulle vilja kunna räkna ut hur mycket det blir om man får ett nytt jobb med fler semesterdagar.
2 votes -
Skattesatts
Kunna lägga in valfri skattesats på "beräkna sparande i fonder och aktier". Inte bara 30% som idag.
2 votes
- Don't see your idea?