43 results found
-
arbetsgivaravgift
Skulle kunna även inkludera försäkringar m.m på 5,06% samt
Semesterersättning på ca 13% vilket också kan räknas som en kostnad.
Det som är gjort är bra i sig men önskemål om tilläggen ovan gör att det blir lättare att räkna och se vika extra kostnader företaget får.7 votesTack för tipset! Det får nog bli en separat räknare för total lönekostnad med tjänstepension, semesterersättning och liknande. Bra idé! :-)
-
Avbetalning av lån
Vore grymt att kunna se hur mycket man har kvar av lånet efter en viss tid, ett mellansteg mellan nu och när det är helt återbetalt. Ex:
Lån: 2.000.000
Ränta: 2 %
Avbetalning: 2.000 kr
Tid: 3 år
"Lånet är X kr efter tre år"Ännu bättre vore det att kunna justera avbetalningen liknande:
Lån: 2.000.000 kr
Ränta: 2 %
Avbetalning: 2.000 kr/mån i 2 år
Avbetalning: 3.000 kr/mån i 3 år
...
"Lånet är avbetalt efter X år."11 votesTack för tipset! Jag gillar idén, och ska försöka komma på ett enkelt sätt att implementera den. Andra exempel är att välja mellan trappstegsamortering, rak amortering och annuitetslån, att ha några år amorteringsfritt osv.
-
Räkna med inflation
Det skulle vara bra om man kunde räkna med inflationen på något vis. När jag ser vad mitt sparande / investerande är värt om 30+ år , så kommer ju de pengarna vara värt betydligt mindre än de är idag.
1 voteTack för tipset! Du har helt rätt, och jag ska fixa en sådan räknare vid tillfälle.
- Don't see your idea?